State of the field: En kartlegging av forskningsfeltet IKT og læring

På oppdrag fra Kunnskapssenter for utdanning har professor Barbara Wasson og professor Konrad Morgan utarbeidet en State of the field-rapport over forskningsfeltet IKT og læring. Se rapporten HER.

Fra hovedkonklusjonen:

Mange av studiene er eksplorerende. De drives oftere frem av teknologiske nyvinninger i stedet for grunnleggende forskningsspørsmål knyttet til pedagogisk design, undervisning eller læringsutfordringer. Videre viser også datamaterialet at forskningen har lite innvirkning på praksis.

  1. Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s

%d bloggere like this: